Yeni c serisinin en küçük motor hacimli ama gayet güçlü motoruna (c180k,
1.6 litre, 230 nm, 156 hp) sahip modelidir. sonundaki amg ekini ise
yaklaşık 3000 euro farkla sahip olabileceğiniz amg body ve iç donanım
kitine borçludur. bu kit ve donanım ile araç, klasik bir mercedes'ten
çok, gayet dikkat çekici ve agresif görüntüye sahip olur.
kit içeriği şöyledir;
244, spor ön koltuklar (hemen hemen recaro ayarında, tek farkı kırmızılı falan değil)
428, direct select direksiyondan vites kolları (evet, evet, f1'deki gibi)
486, spor süspansiyon
772, amg görünüm paketi (ön ve arka çamurluklar, yan marşpiyeller)
779, amg 6 çift kollu hmj jantlar, önler 225/45/r17, arkalar 245/40/r17 (bu standart gelmeyebiliyor, 10 kollu da olabilir)
950, amg spor paket
kitin dışında opsiyon olarak sunulan '413, panorama-elektrikli cam tavan' seçeneğini ise kesinlikle tavsiye ederim. araca ayrı bir hava kattığı gibi, araç üzerinde yaratacağı fiyat farkı sadece 610 eurodur ve bu fiyat farkı genelde bayi tarafından göz ardı edilir. kit içeriği olarak belirtilmese de gösterge paneli de değişmekte, ve düz panel yerine tıpkı ferrari ve türevi araçlarda görmeye alışkın olduğumuz derin gözlere sahip göstergeler bulunmaktadır.
özellikle 1.6 motordan 156 beygir gibi bir güç üretiyor olması, ve bunu bir de düşük sayılabilecek bir devirde yapmasının yanı sıra araç üzerinde artık standart olarak gelen bluetooth ve yol bilgisayarı özellikli ve mp3 çalabilen -sonunda!- audio 20 cd'nin hıza duyarlı olarak sesi yükseltme özelliği ile birleştiğinde, kullanıcı açısından gayet eğlenceli ve konforlu bir sürüş keyfi yaratmaktadır. tek sıkıntı recaro tadındaki koltukların bedeni fazla sarmasından dolayı oluşabilecek sürekli süratli gitmek isteme problemidir, ancak bu da '440, tempomat' opsiyonunu saatte 98 km'ye ayarlayarak kolayca aşılabilir. tabi kullanım kolaylıkları bununla bitmez, virajı alırken direksiyon açısına göre dönen ve yolu aydınlatan, köşelere yaklaşıldığında sinyal verilen taraftaki sis farının yanarak yerde olabilecek herhangi bir arızayı veya problemi gösteren farlar ve tabii ki de otomatik olarak yanan farlara eşlik eden otomatik silecekler bulunmaktadır. ayrıca hem önde, hem de arkada bulunan park sensörleri sayesinde her ne kadar park etmek yeni nesil b serisindeki otomatik pilot kadar kolay olmasa da, işinizi oldukça kolaylaştırmaktadır.
motorun küçük hacimli olması hanımların ve şehir içi kullanıcıların göz bebeği b serisindeki motorun kasaya küçük gelmesi sorununu* akla getirse de, mercedes b serisindeki beygir gücü başına kg miktarı 12 küsürlerde dolaşırken, c 180 k'da sadece 9 kg civarındadır. ayrıca motor torkunun bmw 320i'nin (mevcut, yani eski motorundan bahsediyorum) torkundan yüksek olması ise kırmızı ışıkta beklerken yanınıza yanaşabilecek envayi çeşit araç ve yaya için tehlike arz edebilir
kit içeriği şöyledir;
244, spor ön koltuklar (hemen hemen recaro ayarında, tek farkı kırmızılı falan değil)
428, direct select direksiyondan vites kolları (evet, evet, f1'deki gibi)
486, spor süspansiyon
772, amg görünüm paketi (ön ve arka çamurluklar, yan marşpiyeller)
779, amg 6 çift kollu hmj jantlar, önler 225/45/r17, arkalar 245/40/r17 (bu standart gelmeyebiliyor, 10 kollu da olabilir)
950, amg spor paket
kitin dışında opsiyon olarak sunulan '413, panorama-elektrikli cam tavan' seçeneğini ise kesinlikle tavsiye ederim. araca ayrı bir hava kattığı gibi, araç üzerinde yaratacağı fiyat farkı sadece 610 eurodur ve bu fiyat farkı genelde bayi tarafından göz ardı edilir. kit içeriği olarak belirtilmese de gösterge paneli de değişmekte, ve düz panel yerine tıpkı ferrari ve türevi araçlarda görmeye alışkın olduğumuz derin gözlere sahip göstergeler bulunmaktadır.
özellikle 1.6 motordan 156 beygir gibi bir güç üretiyor olması, ve bunu bir de düşük sayılabilecek bir devirde yapmasının yanı sıra araç üzerinde artık standart olarak gelen bluetooth ve yol bilgisayarı özellikli ve mp3 çalabilen -sonunda!- audio 20 cd'nin hıza duyarlı olarak sesi yükseltme özelliği ile birleştiğinde, kullanıcı açısından gayet eğlenceli ve konforlu bir sürüş keyfi yaratmaktadır. tek sıkıntı recaro tadındaki koltukların bedeni fazla sarmasından dolayı oluşabilecek sürekli süratli gitmek isteme problemidir, ancak bu da '440, tempomat' opsiyonunu saatte 98 km'ye ayarlayarak kolayca aşılabilir. tabi kullanım kolaylıkları bununla bitmez, virajı alırken direksiyon açısına göre dönen ve yolu aydınlatan, köşelere yaklaşıldığında sinyal verilen taraftaki sis farının yanarak yerde olabilecek herhangi bir arızayı veya problemi gösteren farlar ve tabii ki de otomatik olarak yanan farlara eşlik eden otomatik silecekler bulunmaktadır. ayrıca hem önde, hem de arkada bulunan park sensörleri sayesinde her ne kadar park etmek yeni nesil b serisindeki otomatik pilot kadar kolay olmasa da, işinizi oldukça kolaylaştırmaktadır.
motorun küçük hacimli olması hanımların ve şehir içi kullanıcıların göz bebeği b serisindeki motorun kasaya küçük gelmesi sorununu* akla getirse de, mercedes b serisindeki beygir gücü başına kg miktarı 12 küsürlerde dolaşırken, c 180 k'da sadece 9 kg civarındadır. ayrıca motor torkunun bmw 320i'nin (mevcut, yani eski motorundan bahsediyorum) torkundan yüksek olması ise kırmızı ışıkta beklerken yanınıza yanaşabilecek envayi çeşit araç ve yaya için tehlike arz edebilir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder