Tasarım
Megane RS Trophy, test aracımız gibi sarı renkli olarak tercih edildiğinde hemen fark edilen bir yapıya sahip oluyor. Kendisinden çok daha pahallı otomobillerden daha çok ilgi çektiğine emin olabilirsiniz. Standart bir Megane Coupe’den farklı olarak daha geniş dodiklere, farklı tasarımlı arka ve ön tamponlara ve ortaya konumlandırılmış bir egzoza sahip olan aracın dikkatli gözler için başka farklılıkları da var. Ön tamponundaki parlak siyah bölgede ve kapılarında ‘Trophy’ yazısı bulunan modelin arka spoiler tasarımı da Coupe versiyondan farklı. Araçta en güzel görünen kısım ise hiç şüphesiz jantları. RS Trophy’nin kırmızı şeritli siyah jantların içerisindeki Brembo frenler aracın gücünün dışa vurumu. 4299 mm uzunluğundaki bu viraj avcısı 344 litrelik bagaj hacmi ile günlük hayata da uyum sağlayabiliyor
Megane RS Trophy, test aracımız gibi sarı renkli olarak tercih edildiğinde hemen fark edilen bir yapıya sahip oluyor. Kendisinden çok daha pahallı otomobillerden daha çok ilgi çektiğine emin olabilirsiniz. Standart bir Megane Coupe’den farklı olarak daha geniş dodiklere, farklı tasarımlı arka ve ön tamponlara ve ortaya konumlandırılmış bir egzoza sahip olan aracın dikkatli gözler için başka farklılıkları da var. Ön tamponundaki parlak siyah bölgede ve kapılarında ‘Trophy’ yazısı bulunan modelin arka spoiler tasarımı da Coupe versiyondan farklı. Araçta en güzel görünen kısım ise hiç şüphesiz jantları. RS Trophy’nin kırmızı şeritli siyah jantların içerisindeki Brembo frenler aracın gücünün dışa vurumu. 4299 mm uzunluğundaki bu viraj avcısı 344 litrelik bagaj hacmi ile günlük hayata da uyum sağlayabiliyor
Megane RS Trophy’nin iç mekanında ilk dikkat çeken vücudunuzu sıkıca tutan Recaro koltuklar oluyor. Sert yan destekleri sayesinde hiçbir virajda sizi üzerinden kaydırmayan koltuklar sportiflik hissini üst limitlere çıkarıyor. Alüminyum pedallar, sarı zeminli devir göstergesi ve sarı dikişli direksiyonu ile normal kardeşlerinden ayrılan modelde biraz daha farklı bir hava yaratılmış. Bu tarz bir otomobilden ne istenilmesi gerektiğini bilen kullanıcılar Megane RS’in orta kalite malzemelerine, küçük radyo düğmelerine ve büyük vites topuzuna takılmayacaktır. En hızlı Renault modelinin orta konsolundaki bilgi ekranı ses sistemi ve saat ekranı olmaktan daha fazla işleve sahip. Bu ekrandan 0-100 km/s, 0-400 m, turbo basıncı, yağ sıcaklığı ve anlık tork gibi bilgileri izleyebiliyorsunuz. Megane RS Trophy, bol sayıdaki eşya gözü ile yer sıkıntısı yaratmıyor. Aracın ses sistemi daha iyi olabilirdi ancak RS Trophy’nin motor sesi bu eksikliğini rahatlıkla kapatabiliyor.
Renault Sport mühendisleri tarafından geliştirilmiş F4R874 kodlu 2.0 litrelik turbo motorun hayat verdiği Megane RS Trophy, normal bir Megane RS’ten 15 hp daha güçlü ve 20 Nm daha fazla tork üretebiliyor. ESP Sport modunda ve kapalı konumdayken 5500 d/d’de 265 hp güç üreten motor, 3000 d/d’den itibaren de 360 Nm’lik torkunu ön lastiklerine iletiyor. Büyük bir güven duygusuyla devirlenen motorun performansı baş döndürücü. 6 kademeli şanzımanıyla büyük bir uyum içerisinde çalışan motor yüksek devirlerde kendisini bularak hoş sesler çıkartıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 6.0 saniyede tamamlayan RS ile 400 metreyi 14 saniyede, 1000 metreyi ise 25.4 saniyede geçebilirsiniz. Aracın 254 km/s’lik maksimum sürati pek çok rakibinden iyi. Megane RS Trophy’i karakterine uygun olarak kullandığınız zaman tüketim değerleri 15 lt/100 km’nin altına düşmüyor. Şehir dışına çıkıp sakin sakin kullandığınızda ise 8 lt/100 km’nin altına düşebilirsiniz. Bizim test parkurumuzda ise Megane RS Trophy 11,7 lt/100 km yakıt tüketti. Araç normal sürüş modunda gücünü 250 hp’ye indirerek ekonomi yapmanıza(!) yardım ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder